شهرک‌داران نسبت به جذب ناجیان غریق سریع‌تر اقدام کنند
شهرک‌داران نسبت به جذب ناجیان غریق سریع‌تر اقدام کنند
فرماندار جویبار گفت: تعجب میکنم از اینکه مدیر شهرک ساحلی میگوید من توان تأمین نیروی ناجی غریق را برای سه ماهه تابستان ندارم ولی ورودی های سنگین را از مسافرین و گردشگران دریافت میکند.

نظافتی المشیری در نشست ستاد ساماندهی ساحل جویبار در حضور مدیران شهرک های ساحلی و مسئولین ذیربط در طرح دریای جویبار با تأکید بر انجام صحیح وظایف مدیران شهرک های ساحلی گفت: از منظر قانون ،مسئول حفظ جان هر مسافری که از هر یک از مبادی ورودی دریا استفاده میکنند بر عهده همان مناطق و شهرک هاست.

دادستان جویبار ضمن اشاره بر باقی ماندن زباله های سالهای گذشته در سواحل جویبار و تأکید بر اینکه زیبنده مجموعه شهری نیست، به موضوع ناجیان غریق پرداخت و گفت: یکی از وظایفی که شهرک داران باید به آن توجه کنند جذب ناجیان غریق برای نجات جان مسافرین و گردشگران سواحل جویبار است و باید در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدام کنند.

دادستان جویبار در ادامه گفت: اینکه مسئول شهرک میگوید چون درآمدی از محل گردشگری ندارد اقدام به جذب نیروی ناجی غریق نمیکند قابل قبول نیست، و اگر حادثه ای رخ دهد قطعا او در قبال این حادثه به وجود آمده مسئول خواهد بود و باید پاسخگو باشد.

این مسئول قضایی یکی دیگر از نکاتی که باید مورد دقت شهرک داران باشد را رعایت عفاف و حجاب گردشگران دانست و در همین رابطه گفت: دوست نداریم به گونه ای برخورد کنیم که گردشگران بعد از برگشت از دریای شهرمان بروند و دیگر برنگردند بر همین اساس پیشنهاد میشود که هریک از دستگاه هایی که در این امر دخیل هستند و یا برنامه ای را در سواحل جویبار اجرا خواهند کرد در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب نیز وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

نظافتی المشیری با تأکید بر اینکه جذب نیروهای غریق نجات برای تأمین امنیت گردشگران دریا، اعلام داشت که اگر شهرک داران اقدام به جذب ناجی کردند که وظیفه خود را انجام داده وگرنه درصورت بروز هرگونه حادثه ناگواری از منظر قانونی مسئول خواهند بود و باید پاسخگو باشند که این را طی روزهای آینده کتبا اعلام خواهیم داشت.

فرماندار جویبار نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات ناجیان غریق شهرستان و آرزوی موفقیت در تابستان سال جاری، خطاب به مدیران شهرک های ساحلی حاضر در جلسه اذعان داشت که: جای گلایه دارد که مدیر شهرک زمانیکه به انتفاع مادی میرسد خود را همه کاره شهرک میداند و در صف اول می ایستد ولی زمانیکه به او میگوییم چرا وضع عفاف و حجاب و همچنین ناجیان غریق در این شهرک مدیریت نمیشود میگوید به من مربوط نیست. ایشان در ادامه نیز تصریح کرد و گفت: قابل قبول نیست که به خاطر انتفاع مادی مدیر شهرک ما شاهد آسیب های جانی و اجتماعی نسبت به هموطنانمان باشیم و باید در اسرع وقت تکلیف این مدیران مشخص شود.

کمال رستمعلی با بیان اینکه چندین مرتبه به شهرک داران با زبانی نرم و خوش نامه زده شد که مدیریت وضع عفاف و حجاب و همچنین ناجیان غریق ساحلی که در اختیار دارید برعهده شماست و اگر توان مدیریت این موارد را ندارید درب شهرک را ببندید تا افرادی با کارآمدی بهتر در این جا حضور داشته باشند گفت: تعجب میکنم از اینکه مدیر شهرک ساحلی میگوید من توان تأمین نیروی ناجی غریق را برای ۳ ماهه تابستان ندارم ولی ورودی های سنگین را از مسافرین و گردشگران دریافت میکند.

فرماندار جویبار در پایان نسبت به برخی انتقادهایی که نسبت به فایل تصویری اخیرا منتشر شده خود که از مجموعه فعالیت های شهرداری جویبار در طرح دریا تشکر و قدر دانی کرد انجام گرفت، واکنش نشان داد و گفت: من در آن صحبتها نگفتم که به نقطه آرمانی و مطلوب رسیده ایم بلکه اشاره داشتم که رو به جلو حرکت میکنیم و بر این موضع که هنوز به نقطه آرمانی نرسیده ایم هم شخصا و هم جناب فقیه شهردار جویبار نیز تأکید داریم که تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله زیادی وجود دارد ضمن اینکه مجددا به آقای شهردار تأکید میکنم تا در اسرع وقت طبق مصوبات استانداری طرح دریا را واگذار کنند تا هم مجموعه شهرداری و هم ما بتوانیم نظارت بهتری نسبت به طرح دریا داشته باشیم.

 

پیش از صحبت های فرماندار و دادستان جویبار، متولی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیز در رابطه با رعایت عفاف و حجاب در ساحل جویبار تذکر داد و گفت: رعایت عفاف و حجاب و تعظیم شعائر دینی و اسلامی و همچنین حضور گروه های تذکر رسانی باید بصورت ویژه در دستور کار مجریان طرح های سالم سازی، مدیران شهرک های ساحلی و همچنین شرکت های تعاونی ماهی گیری قرار گیرد.

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی جویباران