فرصت سه ماهه شورا به شهردار جویبار
فرصت سه ماهه شورا به شهردار جویبار
پس از کش و قوس های فراوان با نظر اعضای شورا به دکتر فقیه شهردار جویبار فرصتی سه ماهه داده شد.

به گزارش جویباران، با نظر اعضای شورای شهر جویبار طرح سوال شهردار جویبار پس از گذشت هفت ماه از تصدی منصب شهرداری جویبار در حضور تمام اعضای شورای شهر،شهردار جویبار،معاون شهردار،مسئول حراست شهرداری و همچنین خبرنگاران رسمی شهرستان کلید خورد.
در این نشست پنج ساعته که با امضاء دو تن از اعضای شورا برگزار شد رئیس شورای شهر جویبار با اشاره به ارائه ۲۵ سوال ار شهردار با امضای دو عضو این شورا گفت:طرح سوال از شهردار حق تمامی اعضای شورای شهر است. آذر خاتمی یکی از ذعدغه های مردم شهر جویبار را آسفالت مسیر مسکن مهر بیان کرد وافزود: خوشبختانه  شهرداری با آسفالت این مسیر در رفع مشکل ترافیک شهر نیز گام خوبی برداشته است.
محمد علی بذرافشان یکی از اعضای شورا که امضای وی جزو طراحان سوال از شهردار جویبار اعلام وصول شده بود با اعلام اینکه در چند ماه گذشته یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان جویبار بحث جمع آوری مناسب زباله و سگ های ولگرد بوده است ، اظهار داشت: حداقل حقوق شهروندان داشتن محیط سالم و پاک است و این انتظار از شهرداری بوده در این زمینه خدمات بیشتری به مردم ارائه کند.
شهردار جویبار در این جلسه با اعلام اینکه میانگین تولید سرانه زباله با توجه به جمعیت ۳۴ هزار نفری این شهر روزانه ۳۴ تن زباله است،‌گفت: امروز ما با تولید بیش از ۶۰ تن زباله در روز مواجه هستیم و متاسفانه جمع آوری زباله روستاهای پیرامون شهر نیز توسط نیروهای خدماتی ما صورت می گیرد .
محمد حسین فقیه افزود: برای حل مشکل جمع آوری زباله نیاز به استخدام منابع انسانی است اما متاسفانه درخواست ما در استان مورد موافقت قرار نگرفت.
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته حدود۷۰نیروی شهرداری در حوزه خدماتی مشغول به کار بودند، افزود: بنا بدلایلی بسیاری از این نیروها در دیگر بخش ها مشغول به کار شدند و ما امروز تنها ۱۳ نفر در بخش خدماتی شهر داری داریم.
شهردار جویبار با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان درخواست خرید ماشین آلات جدید از سوی شهرداری شده است، بیان کرد: در بروکراسی های اداری این مسئله نیز رد شد و ماشین آلات فعلی  شهرداری مستهلک و قدیمی هستند.
فقیه سایت زباله شهر جویبار را نامناسب اعلام کرد و افزود: ۸۰ درصد زمین ۲ هکتاری زباله جویبارکاملا انباشته شده است و نیاز به خرید زمین جدید به مساحت۷ هزار متر مربعی است تا مشکل انباشت زباله شهر تا حدودی مرتفع شود .
وی مشکل زباله را مربوط به کل استان مازندران اعلام و جذب نیرو ، خرید ماشین آلات جدید وخرید  زمین جدید سایت زباله  را در حل مشکل زباله موثر دانست .
در ادامه جلسه طرح سوال شورا از دکتر فقیه شهردار جویبار آقای قائمی دیگر فرد امضاء کننده طرح سوال شهردار جویبار بود ضمن تاکید بر اینکه ناوگان خدمات شهری دچار استهلاک شده و بیان اینکه تمام اعضای شورای شهر بر نوسازی ناوگان خدمات شهری تاکید دارند گفت: درصورت تامین ماشین آلات جدید و نوسازی ناوگان خدماتی شهر آیا جناب شهردار تضمین میدهند که ناوگان خدماتی برای دفعات بعدی دچار مشکل در تنظیف عمومی شهر نشود؟
شهردار جویبار در پاسخ به این پرسش با اشاره بر تجربه سایر شهرداری‌ها بر استفاده از یک برند خاص در رفع مشکلات شهری و موفق عمل کردن این برند در این زمینه و همچنین استفاده سازمان همیاری شهرداری‌ها از یک برند خاص گفت: تمام این موارد نشانگر این است که برای برطرف کردن معضل زباله و تنظیف عمومی شهر و جلب رضایت عمومی شهر از این برند استفاده کنیم حتی اگر به قیمت گزافی برای شهرداری جویبار تمام شود، در غیر این صورت باید هر سال هزینه‌های هنگفتی از بیت المال برای تعمیر ناوگان خدمات شهری انجام داد.
در ادامه این نشست نیز آقای سید حسین میری عضو شورای شهر جویبار به بیان نکته ای در ارتباط با تعداد نیروهای انسانی که در بحث خدماتی در شهرداری جویبار در حال فعالیت هستند ارائه داد و گفت: شهرداری جویبار در مجموع در تمام بخش های خدماتی شهرداری ۶۰نفر در حال فعالیت هستند که تنها ۱۳ نفر آنها در بحث خدماتی پاکبانان شهر فعالیت میکنند.
دکتر فقیه در واکنش به سوالی درمورد پارک المپیک شهر جویبار و تخصیص اعتبار ۶میلیاردی آن توسط شورای شهر جویبار و برخی حواشی ایجاد شده درمورد پارک گفت: در بند ردیف اعتباری ۲۰۱۰۲۰۱۲۰۱۰۲۰۷ در بودجه سال ۱۴۰۱شهرداری جویبار اعضای شورای شهر نوسازی،تجهیز و بهسازی پارک ها را مصوب کردند. ما در نظر داریم در این پارک برخلاف سالهای گذشته که مورد غفلت شهرداران گذشته واقع شده هم خدمات مطلوبی ارائه دهیم و هم منبع درآمدی ثابتی برای شهرداری جویبار ایجاد کنیم. وی در ادامه تصریح کرد و گفت: در اوضاع اقتصادی کنونی جامعه ۶میلیارد هزینه کردن برای پارک المپیک شهر در واقع کمترین هزینه است ولی با این حال ما معتقدیم که فرزندان جویبار لایق دریافت بهترین خدمات تفریحی در شهر جویبار هستند چرا که این مبالغ سرمایه گذاری برای آینده فرزندان جویبار است.
رئیس شورای شهر جویبار در همین رابطه نیز خاطر نشان کرد که شهروندان نسبت به برخی از حواشی ایجاد شده ابراز نگرانی کردند که لازم میدانم اعلام کنم شورای اسلامی شهر جویبار و شهرداری جویبار هیچگونه نیتی بر فروش زمین پارک المپیک شهر جویبار ندارند و شهروندان نسبت به این حواشی نگرانی نداشته باشند.
شهردار جویبار در پاسخ به سوال آقای بذرافشان مبنی بر علت تغییرات و جا به جایی های صورت گرفته در واحدهای متعدد شهرداری جویبار چیست؟ اظهار داشت: در این مدت هفت ماه حضور من در مجموعه مدیریت شهری جویبار هیچ یک از مدیران واحدها جا به جا نشدند مگر با تکیه بر اصل شایسته سالاری و چرخش مدیران که باید اعلام کنم این تغییرات با شناخت افراد صورت میگیرد و قطعات تغییرات صورت گرفته مبنی بر شایسته سالاری بوده و قطعا رمز موفقیت شهرداری و توسعه شهر جویبار خواهد بود.
در ادامه جلسه پنج ساعته طرح سوال شهردار جویبار، آقای بذرافشان نائب رئیس شورای شهر جویبار با اشاره به حادثه متروپل آبادان به تخلفات در حوزه شهرسازی اشاره داشت و خواهان پاسخگویی شهردار در این زمینه شد، که شهردار جویبار با اشاره به ساختمان یاقوت واقع در ابتدای خیابان بحرخزر این مجتمع را متروپل جویبار دانست و گفت: آنچه که اصول شهرسازی و موازین ساخت و ساز است را تعمدا به تمام ساخت و سازگران تأکید کردیم تا از طرق قانونی پیگیر کار صدور پروانه باشند. وی ادامه داد و گفت: تلاش ما بر این است که بهترین اقدام را با حفظ موازین شرعی و قانونی انجام دهیم که تاکنون به آن پایبند بودیم و باید اعلام کنم که پرونده تمامی ساختمان های غیر مجاز را به کمیسیون ماده ۱۰۰ اراسال کردیم و در نظر داریم در اولین فرصت با تشکیل این کمیسیون با سخاتمان های غیر مجاز برخورد قانونی صورت گیرد.
دکتر فقیه در انتها در ارتباط با مجتمع یاقوت نیز خاطر نشان کرد که در بحث مجتمع یاقوت تا زمانی که پیمانکار به تعهدات خود پایبند نباشد من بعنوان خادم مردم جویبار در شهرداری جویبار نمیتوانم به مردم جویبار اجازه دهم که بدون اطلاع از سازه این مجتمع از این ساختمان استفاده کنند و متروپلی دیگر در شهر جویبار رخ دهد.
در نهایت با نظر اعضای شورای شهر جویبار و با اعلام نائب رئیس شورای اسلامی شهر جویبار، دکتر فقیه شهردار جویبار برای ارائه عملکردی مطلوب از دو عضو شورای شهر فرصتی سه ماهه دریافت کرد تا بتواند جایگاه خود در شهرداری جویبار را تثبیت کند در غیر اینصورت در پایان فرصت سه ماهه طرح استیضاح شهردار جویبار کلید خواهد خورد.

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی جویباران