اختصاص ۷۰ درصد مشاغل روستا‌های جویبار به بخش کشاورزی
اختصاص ۷۰ درصد مشاغل روستا‌های جویبار به بخش کشاورزی
بخش کشاورزی به‌تنهایی حدود ۷۰ درصد اشتغال روستاییان در جویبار مازندران را به خود اختصاص داده‌است.

به گزارش جویباران و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: سرپرست جهاد کشاورزی جویبار با اعلام این خبرگفت: توسعه مشاغل خانگی درروستا‌های جویبارعلاوه برتقویت شاخص‌های اقتصادی و افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی شهرستان، نقش مهمی در ارتقا وضعیت فرهنگی و اجتماعی این مناطق دارد و از مهاجرت روستائیان به شهر که بیشتر برای یافتن شغل انجام می‌شود، جلوگیری می‌کند.

عبدالله رحیمی با بیان اینکه میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این شهرستان در سال ۲۸۰ هزار تن در زمینه محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است تشریح کرد: بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان جویباری تشکیل می‌دهند به نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۷۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده‌است.

وی تصریح کرد:کیفیت محصولات کشاورزی تولید شده درجویبار مرغوب است و باید شرایطی فراهم شود که این محصولات در قالب مشاغل خانگی توسط ساکنان مناطق روستایی این شهرستان به بهترین شکل ممکن فرآوری و در بسته‌بندی‌های مناسب به بازار عرضه شود و از این طریق ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی در بخش کشاورزی افزایش یابد.

رحیمی یادآور شد: بیش از ۲۳ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در جویبار فعال هستند.و سالانه ۳۰هزار هکتار ازمزارع جویبار به زیرکشت ۴۵نوع انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

 

  • نویسنده : فرزاد آقایی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما