افتتاح یک واحد جوجه‌کشی مرغ گوشتی در جویبار
افتتاح یک واحد جوجه‌کشی مرغ گوشتی در جویبار
جوجه کشی مرغ گوشتی با اعتباری بالغ بر ۶۲میلیارد تومان افتتاح شد. بیش از ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک کشاورزی اخذ شده است و راه‌اندازی این مجموعه۷ ماه زمان برده است.

به گزارش جویباران ؛ یک واحد جوجه‌کشی مرغ گوشتی در جویبار با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد تومن در بخش خصوصی پس از ۷ماه در حضور عنایتی مدیرکل جهاد کشاورزی استان و دیگر مسئولین شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

عنایتی با بیان اینکه ۱۰۸ واحد جوجه کشی مرغ یک روزه در کشور وجود دارد،سهم مازندران این تعداد را ۴۸ واحد اعلام کرد و گفت: سهم استان در این زمینه حدود ۴۰ درصد تولید کشور است و ۱۱ درصد از تولید گوشت سفید نیز در اختیار استان مازندران قرار دارد.

وی در ادامه نیز خاطرنشان کرد که کشاورزی متعلق به قشر خاصی نیست بلکه مقوله غذا، معیشت و نیازمندی جامعه را به همراه خواهد داشت.

حسن عنایتی مدیرکل جهاد کشاورزی استان در پایان نیز گفت براساس منویات رهبری که امسال را سال رشد تولید و مهارتورم نام‌گذاری کردند در استمرار و تداوم رشد تولید باید حوزه کشاورزی را به سمتی ببریم که بهره‌ور باشیم.

در حاشیه این افتتاحیه علی شاکری که یکی از سرمایه‌گذاران این طرح است در گفتگو با خبرنگاران گفت: تاکنون ۲۵ نفر در این واحد تولیدی مشغول به‌کار شده‌اند و بنا داریم ۱۲ نفر دیگر را نیز مشغول به‌کار کنیم. وی ادامه داد گفت: ۱۸ دستگاه در این واحد تولیدی وجود دارد که ظرفیت کل تولید آن در هر دوره یک میلیون و ۴۵۱هزارو ۵۲۰ قطعه است.

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : بلاغ مازندران