سید الهام عقیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جویباران» با تأکید بر لزوم اطلاعرسانی شفاف به مردم اظهار داشت: شهروندان باید بدانند در بیمارستان عزیزی چه حجم خدمات درمانی ارائه میشود و کادر درمان با چه مشکلاتی مواجه هستند. این موضوع هم اعتماد عمومی را افزایش میدهد و هم زمینه جلب مشارکت خیرین را فراهم میسازد.
وی با اشاره به آمار بالای مراجعه به اورژانس گفت: تنها در پنج ماه نخست سال جاری، بیش از ۴۳ هزار و ۳۶۳ نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه کردهاند. از این تعداد، ۱۰۴۹ بیمار توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند که تنها ۱۰۴ نفر نیازمند اعزام به مراکز مجهزتر بودند. این نشان میدهد برخلاف شایعات، بیماران در همین بیمارستان خدمات کامل دریافت میکنند.
رئیس بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار افزود: در این مدت، تنها یک مورد فوت در اورژانس بیمارستان ثبت شد که بیمار حین درمان جان باخت و سایر فوتیها مربوط به افرادی بود که بدون علائم حیاتی به بیمارستان منتقل شده بودند.
آمار درمانگاه و بستریها
عقیلی ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۴ هزار و ۶۷۸ مراجعه به درمانگاه ثبت شده و بیش از ۱۹۱۳ بیمار بستری شدهاند. همچنین در اتاق عمل بیمارستان ۵۶۵ عمل جراحی انجام شده که ۳۱۷ مورد آن ارتوپدی بوده است. این آمار نشاندهنده فعال بودن بخش ارتوپدی در سطح استان است.
وی به ظرفیتهای بیمارستان اشاره کرد و گفت: بخشهای ویژه بیمارستان شامل دیالیز با ۹ دستگاه، ICU با ۸ تخت، CCU با ۱۰ تخت، تالاسمی، دندانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، آندوسکوپی و فیزیوتراپی است. بهویژه بخش دیالیز که با دستگاههای مدرن تجهیز شده و حتی بیماران خارج از شهرستان هم از آن استفاده میکنند.
پروژههای عمرانی و توسعهای
رئیس بیمارستان عزیزی با اشاره به اقدامات عمرانی گفت: خرید دیزل ژنراتور به ارزش ۸ میلیارد تومان، ساخت پست برق، تکمیل ساختمان بخش سیتیاسکن و خرید UPS از جمله اقدامات اخیر بوده است. بخش سیتیاسکن مراحل تست خود را طی کرده و اکنون منتظر مجوزهای سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت هستیم. امیدواریم در سفر ریاست جمهوری در مهرماه به بهرهبرداری برسد.
عقیلی در ادامه به یکی از چالشهای جدی اشاره کرد: در حالی که بخشهای داخلی، قلب، اطفال و زنان مشکلی ندارند، اما در حوزه جراحی و ارتوپدی با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم. این کمبود گاهی باعث فشار مضاعف بر متخصصان موجود میشود.
وی درباره مسائل مالی گفت: تعرفههای دولتی و هزینههای بالای بیمارستان فشار زیادی بر ما وارد میکند. در حال حاضر بیمارستان بیش از ۳۱ میلیارد تومان طلب از بیمهها دارد. تأخیر در پرداخت این مطالبات روند توسعه خدمات را کند کرده است.
رئیس بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار با قدردانی از خیرین بیان داشت: در دوران کرونا خیرین حضور پررنگی داشتند و امروز نیز همچنان کمکها ادامه دارد. یکی از خیرین اخیراً برای تکمیل ساختمان درمانگاه نیمهکاره اعلام آمادگی کرده است. بدون شک حضور خیرین نقش اساسی در ارتقای خدمات درمانی دارد.
رضایتمندی بیماران و تلاش پرستاران
سوپروایزر بیمارستان با اشاره به خدمات پرستاری گفت: طبق بررسیها، رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری بالای ۹۰ درصد بوده است. کادر پرستاری با وجود سختی کار، با انگیزه و دلسوزی در حال خدمت به مردم شریف جویبار هستند.
عقیلی در پایان سخنان خود تأکید کرد: با بهرهبرداری از بخش سیتیاسکن و تکمیل پروژههای عمرانی، خدمات بیمارستان به سطح بالاتری خواهد رسید. همچنین امیدواریم با جذب پزشکان متخصص جدید، کاستیها در حوزه جراحی و ارتوپدی جبران شود. هدف ما ارائه خدمات باکیفیتتر و افزایش رضایتمندی مردم است. بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار طی شش ماه گذشته توانسته با وجود محدودیتها، بخش عمدهای از نیازهای درمانی مردم شهرستان و مناطق اطراف را تأمین کند. ارتقای تجهیزات، توسعه بخشها و حمایت خیرین آینده این مرکز درمانی را روشنتر خواهد کرد.
انتهای خبر/