رسانه‌ها رسالت سنگینی در جهاد تبیین دارند
رسانه‌ها رسالت سنگینی در جهاد تبیین دارند
حجت الاسلام بهرامی: باید در عرصه جهاد تبیین تلاش بی وقفه نمود و بدنبال آن روایتگری صحیح در موضوعات مختلف داشت.

به گزارش جویباران ؛ بهرامی ریاست سازمان تبلیغات جویبار در نشستی خبری ضمن تاکید بر اهمیت بالای جهاد تبیین و صدور فرمان جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری گفت: وقتی صحبت از جهاد تبیین میشود جهاد در لغت به معنای تلاش است ولی در اصطلاح به معنای مبارزه و حضور در میدان جنگ است و تبیین یعنی بیان آشکار و به تعبیر امروزه یعنی روشنگری.

ریاست سازمان تبلیغات ضمن اشاره به سفارش امیرالمومنین به فرزندان خود که در نهج البلاغه آمده است که میفرماید الله الله فی الجهاد باموالکم و انفسهم و السنتکم، اظهار داشت که باید در عرصه جهاد تبیین تلاش بی وقفه نمود و بدنبال آن روایتگری صحیح در موضوعات مختلف داشت.

وی در ادامه نیز گفت: در عرصه جهاد تبیین رسانه نقش بالایی دارد و رسانه در معنای اعم مصادیق گسترده‌ای دارد و به امر رهبری اگر امروز سکوت کنیم و حرف نزنیم دیگران به دروغ حرفهایی میزنند و جای ظالم و مظلوم و شهید و جلاد را عوض خواهند کرد.

بهرامی با بیان اینکه هدف از جهاد تبیین احیای امر الهی و معصومین است به موضوع تلاش دشمن در این بخش اشاره داشت و خاطر نشان کرد که همانطور که دشمن در حال تخریب چهره واقعی اسلام است باید به همین اندازه و بلکه بیشتر ما باید تلاش کنیم و این وظیفه‌ی سنگینی را بر دوش ما و رسانه‌ها میگذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه مشکلاتی وجود دارد و باید این مشکلات را بازگو کرد خاطر نشان کرد که مهمترین امر جهاد تبیین ،امیدوارکردن مردم نسبت به دین و نظام و مسئولین است و باید در کنار بیان مشکلات، اتفاقات و اقدامات مثبتی که در کشور در حال وقوع است را بازگو کرد.

بهرامی ریاست سازمان تبلیغات در پایان این نشست خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه جویبار بیان کرد که توقع ما از رسانه به معنای اخص این است که زبان اسلام و نظام باشد که این یک امر ضروری‌ست.

 

 

 

 

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی جویباران