مجتمع قرآنی امام رضا؛ پایگاه فرهنگی سیره شهداء در جویبار معرفی شد
مجتمع قرآنی امام رضا؛ پایگاه فرهنگی سیره شهداء در جویبار معرفی شد
فعالیت خانواده های شهداء،جانبازان و ایثارگران و همچنین جوانان و نوجوانان در این مجتمع تصدیقی بر عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جویباران، مصطفی مدانلو مدیر مجتمع قرآنی امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار جویباران در ارتباط با فعالیت های این مجتمع بیان اینکه این مجموعه از سال ۸۹ توسط مرحومه مشهدی ربابه یونسی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در قالب وقف عام برای فعالیت های قرآنی و فرهنگی در روستای شورکا از توابع بخش مرکزی شهرستان جویبار احداث شد، اظهار داشت: مجتمع ۴طبقه ای امام رضا(ع) شامل خانه قرآن کوثر، اتاق ورزش، و همچنین گروه جهادی امام رضا(ع) است که توسط خیرین و واقفین نیک اندیش روستا احداث شد.

 

مدیر مجتمع قرانی امام رضا(ع) در ادامه با تاکید بر اینکه این مجتمع بعنوان پایلوت فرهنگی در حال خدمت رسانی به جامعه ایثار و شهادت و همچنین جامعه قرآنی است، اعلام کرد که در جنب مجتمع سالن چند منظوره مرحومه یونسی به مساحت ۹۰۰ مترمربع در ساخت است.

وی تصریح کرد: فعالیت های مجتمع امام رضا(ع) محدود به برگزاری کلاس های قرآنی نمیشود بلکه فعالیت هایی نظیر تهیه اقلام سبد کالا برای تأمین معیشت خانواده های نیازمند،تهیه جهیزیه برای نوعروسان،احداث و تعمیرات مسکن محرومین در سطح شهرستان،برگزاری مناسبات ملی و مذهبی و همچنین برگزاری کلاسهای علمی و هنری نیز از دیگر فعالیت های این مجتمع است.

مدانلو با اشاره به اینکه این مجتمع به عنوان در واقع سنگر نوجوانان و جوانان در سطح روستای بزرگ شورکا است، گفت: با تأیید بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران، مجتمع قرآنی امام رضا(ع) بعنوان پایگاه فرهنگی دفاع مقدس شهرستان جویبار انتخاب و معرفی شده است که مقرر شده است تا در این مکان موزه شهداء دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع احداث شود.

وی با شاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جوانگرایی در مدیریت جامعه گفت: فعالیت خانواده های شهداء،جانبازان و ایثارگران و همچنین جوانان و نوجوانان و نخبگان علمی و فرهنگی در این مجتمع تصدیقی بر عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توسط مجتمع قرآنی امام رضا(ع) است.

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : بلاغ مازندران