موانع پیش روی تولید با حمایت از کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی برطرف می‌شود
موانع پیش روی تولید با حمایت از کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی برطرف می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از مسئولین انتظار داریم با حمایت های ویژه خود از کارفرمایان، کارآفرینان و صاحبان بنگاه های اقتصادی موانع پیش روی تولید را برطرف کند تا این عزیزان هم بتوانند در تأمین رفاه کارگران عزیز سهم بسزایی ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جویباران , و به نقل از بلاغ، علی باقری در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان مازندران و نشست صمیمی استاندار با تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران با تبریک ۱۱ اردیبهشت روز کار و کارگر گفت: هر جامعه ای که به قشر کارگر و کارفرما اهمیت دهد آن جامعه به سمت توسعه و پیشرفت سوق خواهد یافت.

وی افزود: کارگر و کارِ او دارای قداست است؛ قداستی که بخشی از آن ماحصل مقابله آنها با قدرت‌های استکباری از رهگذر تلاش و کوشش و کمک به استقلال و عزت کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مازندران اتحاد و همبستگی تشکل های سه جانبه گرایی را در ارتقای تولید مهم دانست و افزود: اعتقاد داریم تشکل ها شرکای اجتماعی ما هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.

وی افزود: همواره بدنبال تقویت اصل سه جانبه گرایی بوده و هستیم و اعتقاد داریم گفتگــوی اجتماعــی به عنوان  ابــزاری بــرای مشــارکت مــردم، اساس سه جانبه گرایی در روابط کار است که می شود از آن به عنوان شایســته تریــن روش جلــب مشــارکت، روش گفتگــو از طریــق نهادهــای مدنـی، انجمـن هـا، شـوراها و تشـکل هاسـت نام برد کـه بـه اعتمـاد عمومـی یـا  ایجاد سـرمایه اجتماعـی در جامعـه منجـر مـی شود.

باقری بیان کرد: البته از مسئولین انتظار داریم با حمایت های ویژه خود از کارفرمایان، کارآفرینان و صاحبان بنگاه های اقتصادی موانع پیش روی تولید را برطرف کند تا این عزیزان هم بتوانند در تأمین رفاه کارگران عزیز سهم بسزایی ایفا کنند.

وی به فعالیت ۵۹ شورای اسلامی کار، ۱۲۱ انجمن صنفی کارگری، ۱۴۳ انجمن صنفی کارفرمایی، ۳۳۵ نمایندگان کارگران در استان اشاره کرد و گفت: ۲۲ کانون بازنشستگان در استان وجود دارد.

باقری به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در دولت جدید اشاره کرد و افزود: اگر چه با شرایط مطلوب فاصله داریم اما این روند نشان از توجه دولت به قشر کارگر دارد.

وی بیان کرد: اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی با فعالیت  گسترده و مردمی دارای ۳۰۵ کارمند، ۱۸ اداره و همچنین ۷هزارو ۶۰۰ تعاونی فعال در استان است.

وی افزود: سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان مازندران را در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه ساله به طرق مختلف نسبت به شناسایی و معرفی الگو‌های جامعه کار و تلاش اقدام می کند.

باقری ادامه داد:  این جشنواره اهدافی از قبیل انگیزه بخشی، اعتمادآفرینی، روح صداقت و همدلی در جامعه کار و تلاش با توجه به مسائل جامعه، بررسی نیازها و انتظارات جامعه کارگری، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار و نقش آفرینی و تاثیرگذاری نخبگان جامعه کار و تلاش در روند توسعه جامعه از جمله اهداف برگزاری جشنواره امتنان در استان است.

در پایان این مراسم از ۱۶ نخبه جامعه کار و تولید از قبیل ۳ کارگر نمونه، ۲ گروه کار نمونه(۸ عضو)، ۲ مسئول ایمنی نمونه، ۲ واحد نمونه و یک خانه بهداشت کارگری نمونه با اهداء لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی استانداری مازندران