معضلات اقتصادی در حال فشار بر اقشار ضعیف جامعه است/ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر معدل در کنکور تجدید نظر کند
معضلات اقتصادی در حال فشار بر اقشار ضعیف جامعه است/ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر معدل در کنکور تجدید نظر کند
نماینده مردم قائم شهر،جویبار، سیمرغ،سوادکوه،سوادکوه شمالی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان معضلات اقتصادی در حال فشار بر اقشار ضعیف جامعه است و افزایش تولید و مهار تورم از عوامل اصلی ساماندهی اقتصادی است.

به گزارش جویباران؛ کیوان مرادیان کوچکسرائی  در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۰ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: حضور ملت شریف ایران، همکاران محترم و مردم شریف و فهیم شهرستانهای قائمشهر، سوادکوه، جویبار ، سیمرغ و سوادکوی شمالی عرض سلام و ادب و احترام دارم.
وی ادامه داد:همچنین ایام سوگواری رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت جانگداز دومین امام همام، حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) را خدمت همه عزیزان تسلیت عرض می کنم.در این فرصت باید قدردانی و تشکر خود را از مردم عزیز ایران و همه مشتاقانی که از اقصی نقاط جهان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، حضور بیست و چند میلیونی داشتند، اعلام نمایم.همچنین از دولت جناب آقای رئیسی و دولت عراق هم باید قدردانی می کنیم که امسال این مراسم را به صورت بسیار بهتر و گسترده‌تری پوشش داده و حمایت کردند.امیدواریم این جهانی‌تر شدن اربعین حسینی هرچه شتابنده‌تر، مقدمات حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم نماید، انشاالله.
این نماینده مجلس بیان کرد:لازم می‌دانم از  تلاش دولتمردان به ویژه در افتتاح پروژه‌ها در ایام هفته دولت تشکر کنم و به خصوص تمجید رهبر معظم انقلاب از جهت‌گیری و عملکرد دولت را تبریک بگویم.
وی بیان کرد: بدون شک یکی از موضوعات مهم و دغدغه‌های کنونی جامعه وضعیت اقتصادی مردم است.اگرچه دولت همه تلاش خود را بر کاهش تورم و رفع نابسامانی اقتصادی معطوف نموده است، اما همچنان معضلات اقتصادی در حال فشار بر اقشار ضعیف جامعه است. بدون شک افزایش تولید و مهار تورم از عوامل اصلی سامان دهی اقتصادی است، لاکن نقش منابع انسانی مومن و دلسوز و توانمند و مدیران اجرایی انقلابی و معتقد به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت انقلابی، انکارناپذیر است.
وی تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد طی دو سال اخیر به بهانه های مختلف، با مانع تراشی و اقدامات غیر منطقی و منفعت طلبانه و غیر مسئولانه و بعضا فساد انگیز که توسط برخی از مدیران ناشایست و بدنه معیوب دستگاه های اجرایی انجام گردیده، موجبات آشفتگی، کندی و نابسامانی اقتصادی و در نهایت کم تاثیر شدن اقدامات انقلابی دولت سیزدهم شده است.
مرادیان کوچکسرائی بیان کرد: بروکراسی پیچیده و غیر قابل تحمل و رویه های غلط به جا مانده از دولت های قبل به همراه نگاه غلط برخی مدیران رانتی به ویژه در دولت قبل و بعضا برخی از مدیران بی تجربه منتسب به این دولت هم که هر روز با تدوین و وضع آیین نامه‌های دست و پاگیر موجبات هدر رفت منابع و فرصت‌های کشور می‌شوند،جز نارضایتی مردم نتیجه دیگری نخواهد داشت.
وی بیان کرد: در همین لحظه که با شما سخن می‌گویم هزاران کانتینر از نیازهای مردم در برخی گمرکات کشور در حال نابودی هستند، اما دستگاه‌های ذی ربط بدون توجه به عواقب چنین رفتارهایی همچنان بر اجرای روش‌ها و دستورالعمل‌های غیرمنطقی و غلط خود اصرار دارند. البته باید از رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور و به ویژه معاون اول رئیس جمهور که طی هفته‌های اخیر با حضور در برخی گمرکات و انبارهای سازمان های مربوطه با دپوی اموال عمومی و خصوصی برخورد کردند و دستور دادند که کالاهای مورد نظر انبارها و گمرکات ترخیص شوند، تشکر کنم. امیدواریم اینگونه بازدید ها تداوم داشته باشد و به هدف مورد نظر برسد.
وی با اشاره به توجه وزارت خارجه به ظرفیت سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف بیان کرد: این سفارتخانه ها می توانند در جهت رشد صادرات غیر نفتی و محصولات کشاورزی و واردات کالاهای سرمایه ای به کشور خدمت کنند، لذا سفارتخانه‌های کشور باید در شرایط تحریم غیرقانونی و ظالمانه مرکز ثقل طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی در خارج از کشور باشند. بدون شک گماردن سفرایی که درک درستی از بازارهای جهانی – منطقه‌ای داشته باشند، می‌تواند فشار تحریم‌ها را کاهش دهد.
وی بیان کرد:از وزارت خارجه مصرانه می‌خواهیم در این شرایط تماماً تلاش نماید که ایجاد کننده فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی مناسب باشد. همچنین از دولت مصرانه می‌خواهم تمام توان خود را برای بهبود وضعیت معیشت و حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی این ذخیره های ارزشمند و بی ادعای کشور به خدمت گیرد.  همچنین دولت  باید در خصوص تبدیل وضعیت شرکتی ها نهایت تلاش خود را انجام دهد که این مسئله به نفع همه است و به تعالی و توسعه کشور کمک خواهد کرد.
مرادیان کوچکسرائی در ادامه با اشاره به موضوع تاثیر معدل در کنکور بیان کرد:  نمی‌دانیم این کار با چه منطقی صورت گرفته است و چرا اصرار می شود، آنهم با این همه تنوع مدارس که در آموزش و پرورش داریم. این مسئله جز نارضایتی چه ثمری دارد؟ جز دلسرد کردن و مأیوس کردن جوانان چه نتیجه‌ای دارد ؟خواهش می‌کنیم در این زمینه تجدید نظرشود. هیچ فایده و خیری در این مسئله نیست؛جز هزینه برای نظام.انشالله  شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه تجدید نظر کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات در زمینه تولید برنج اعم از کود و سم، بالارفتن هزینه آب بها ، هزینه بالای ماشین آلات و دستمزد،بیان کرد: آیا این مشکلات کم است که با واردات بی رویه و بی برنامه و غیر منطقی مشکلات کشاورزان را بیشتر می کنیم.

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : بلاغ مازندران