فقیه قهرمان دوئل استیضاح
فقیه قهرمان دوئل استیضاح
پس از کش و قوسهای فراوان شهردار جویبار از معرکه استیضاح جان سالم به در برد.

به گزارش جویباران؛ محمدحسین فقیه شهردار جویبار پس از ۱۳ ماه به درخواست آقایان بذرافشان و قائمی در حضور معتمدین و خبرنگاران جویبار استیضاح شد که علی رغم میل باطنی دو عضو شورا در سمت خود ابقا شد و قهرمان این دوئل سخت و نفس گیر چند ماهه لقب گرفت.
در این نشست محمد علی بذرافشان یکی از دو نماینده شورای شهر که خواهان استیضاح فقیه شهردار جویبار بود با طرح سوالاتی متعدد از شهردار جویبار خواهان پاسخگویی شد که شهردار توانست با قدرت بیان بالای خود به سوالات مطروحه پاسخ دهد.
محمد حسین فقیه در پاسخ به یکی از سوالات قائمی مبنی بر اینکه طبق آمار اعلامی شما در ارتباط با محقق شدن بودجه سال گذشته شهرداری با رقم ۶۸میلیون و پانصد هزار تومان در حالیکه طبق آخرین آماری که ما بدست آوردیم شما فقط رقم ۴۸میلیون و پانصد هزار تومان را محقق کردید، گفت: در سال گذشته شهرداری جویبار ۴۸میلیارد تومان درآمد نقدی داشتیم و بیش از ۱۶ میلیارد تومان بودجه غیر نقدی، که از مجموع درآمدی ۶۷میلیاردی شهرداری بخشی را به صورت نقدی دریافت کردیم و بخشی را به صورت اقساط دریافت کردیم چون ما پیش بینی کردیم که در شش ماهه نخست سال با مشکل رو به رو خواهیم شد چرا که تا تیر ماه امسال کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلا تشکیل نشد و شهرداری جویبار هیچگونه درآمد پایداری نداشت تا بتواند شهر را مدیریت کند بر همین اساس بخشی از بودجه را به صورت اقساط دریافت کردیم.
وی در رابطه با پرسش آقای بذر افشان مبنی بر اینکه آیا ساماندهی نیروهای شهرداری بر اساس شایسته سالاری ست یا خیر؟ چگونه شما تشخیص دادید که مثلا نیرویی باید به قسمت ساختمانی یا تأسیساتی انتقال پیدا کند؟ این درحالیست که شما مدعی هستید چارت سازمانی اجازه نمیدهد شما نیروی جدید جذب کنید، پاسخی نداد و خواستار تعیین مصداق برای مدعای ایشان شد که با ورود آقای مجتبی قائمی دیگر عضو استیضاح کننده شورا و تعیین مورد مصداقی توسط ایشان، شهردار جویبار گفت: در این موارد که سازمان بازرسی ورود پیدا کرد و حکم صادر کرد مسئولیت پاسخگویی با خود افراد است و دادگاه صالحه تشخیص میدهد که آیا این فرد متخلف است یا خیر؟
شهردار جویبار در ارتباط با موضوع در دسترس نبودن پارکینگ ها نیز بیان داشت که: با توجه به اینکه پارکینگ در جویبار تجربه ناموفقی دارد،در شرایط کنونی ملکی که بشود اجاره کرد و ارائه خدمات عمومی در آن انجام داد و هزینه هنگفتی انجام دهید ولی مورد استقبال مردم قرار نگیرد، آیا عقلانیست که با پول بیت المال برای احداث پارکینگی دیگر هزینه کنید؟ وی ادامه و گفت: ما باید برنامه محور حرکت کنیم یعنی خدماتی که ما ارائه میکنیم و برنامه هایی که مدون میکنیم باید مناسب با محدودیت های پیرامونی باشد.
در ادامه نیز سوالات متنوع و اساسی دیگری نیز از محمدحسین فقیه شهردار جویبار پرسیده شد که نسبت به آنها پاسخگو بود که به دلیل پراکندگی پاسخ ها و به حاشیه رفتن جلسه استیضاح توسط تعدادی از معتمدین که بیشتر سعی در برهم زدن جلسه را داشتند و به دفاع همه جانبه از جناب فقیه پرداخته بودند از انتشار آنها خبرنگار بلاغ خودداری میکند.
در انتها پس از کش و قوس ها و حواشی فراوان پس از جلسه ای که یک ساعت به طول انجامید با نظر اکثریت اعضاء شورای شهر جویبار جناب فقیه در سمت خود ابقاء شد و باید دید در ادامه مسیر خود چه عملکردی را از خود به نمایش می گذارد.

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی جویباران