پایگاه محوری، سیاست راهبردی هلال احمر مازندران است
پایگاه محوری، سیاست راهبردی هلال احمر مازندران است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: پایگاه محوری سیاست راهبردی هلال احمر مازندران است و این جمعیت برنامه‌های متنوعی برای ارتقای کارکرد پایگاههای امدادی دارد.

به گزارش جویباران ؛ غلامعلی فخاری در آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات شهدای کوهی خیل جویبار اظهار داشت: یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری، میزان آمادگی جامعه و شهروندان در زمینه مقابله با مخاطرات محیطی است.

 

وی ادامه داد: راهبرد جمعیت هلال احمر مازندران پایگاه محوری است و این بدان معناست که همه خدماتی که در یک شعبه ارائه می‌شود در پایگاه‌های ما نیز قابل ارائه باشد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به تنوع و تکثر حوادث به ویژه حوادث نو پدید، افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان امدادی کشور باید قابلتهای امدادونجات خود را با توجه به تنوع حوادث طبیعی و انسان ساخت ارتقاء دهد که توسعه خدمات هلال احمر در نقاط مختلف از طریق اجرای برنامه پایگاه محوری تسهیل خواهد شد و ما معتقدیم پایگاه‌های ما باید قابلیت ارائه خدمات تخصصی و ترکیبی در حوزه‌های جوانان، داوطلبان و امدادونجات را داشته باشند.

 

وی گفت: پایگاه‌های هلال احمر همچنین باید بتوانند مناطق اطراف خود را همانند یک شعبه پوشش دهد و این موضوع یکی از اولویت های ما در مقوله مدیریت بحران است.

 

فخاری با تقدیر از مساعدت خیر ارزشمند حاج حسین غلامی‌که در ایجاد این پایگاه مشارکت مهمی داشتند تصریح کرد: نجاتگران ما باید در به روز رسانی اطلاعات و ارتقاء توان عملیاتی خود تلاش و برنامه لازم را داشته باشند که آموزش مهمترین رکن در این زمینه است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه هلال احمر یک نهاد اجتماعی و مردم محور است، تأکید کرد: اهمیت کار هلال احمر خدمات بشردوستانه و نجاتگرانه است و ما موظف هستیم در شرایط گوناگون در کنار مردم نیازمند باشیم.

  • نویسنده : محمدرضا فولادی
  • منبع خبر : بلاغ مازندران